Gâvura gâvur demek

Dini nasihatlerde bulunmak özellikle bu devirde çok zor. Hep cennetten bahsedecek, hep kolaylıkları öveceksin. Yasak ve cezalardan bahsettiğin anda yandın. Hocanın biri kazara çıkıp dese ki “Allah şunu şunu yasak etti” hemen konuyla ilgili kuvvetli bir lobi ortaya çıkarak hocayı dediğine pişman ettiriyorlar. Fincancı katırlarını ürkütmeden yürümeye çalışmak gibi bir şeye dönüştü hocalık. Zücaciye dükkânına giren filin bir şey kırmadan çıkması gibi zor bir olay bir vaazı kimseye dokunmadan tamamlamak.  

Katil lobisi, hırsız lobisi, ırz düşmanı lobisi yetmiyormuş gibi bir de eşcinsel lobisi çıktı ortaya. Hoca çıkıp “öldürmeyin” diyemiyor, katil lobisinin engeli var. “Çalmayın” diyemiyor, hırsızlar adamı tutmuşlar. Irz düşmanlığı lobisi zaten en kuvvetli lobilerden. Saymakla bitmeyecek kadar çok lobi var ülkede ve hangisine dokunsan dinin bir emir ve yasağını ihlal ettiklerin görüyorsun. İhlal etmekle kalsa iyi, göğüslerini gere gere de savunuyorlar yaptıkları kötülüğü. Birisi karşılarına çıkıp kendilerini ikaz ettiği zaman da en kötü insan oluyor. Hoca hırsızlığın kötü bir şey olduğunu söyleyecek olsa lobi ortaya çıkacak, “Sen utanmıyor musun birlik ve beraberliğe en ihtiyaç duyduğumuz şu zamanlarda bizleri ötekileştiriyorsun” diyecek. Hoca, toplumu hırsızlar ve hırsız olmayanlar olarak ayırdığı için en kötü nefret suçunu işlemiş olacak. Hırsızları hedef göstermiş olacak. 

Camiler ibadet ve nasihat temelli kurumlardır. Burada insanlar ibadet ederler ve nasihat dinlerler. Nasihatler de her gün “ağaç dik, doğayı sev, pozitif ol, neşeli ol, bugün şucular haftası kutlu olsun…” şekillerinde gerçekleşmiyor. Ara sıra da farklı alanlara girmek gerekiyor. Diyeceksiniz ki “Diyanet lobisi yok mu? Hocalar korkusuzca konuşsun, sataşmalarda da Diyanet lobisi hocaları korusun.” Diyanet lobisi var, lakin kendisini korumak için var, başka lobilere sataşmamak gibi rahat bir yol dururken neden durduk yere huzurunu bozsun ki?

Geçenlerde Diyanet İşleri Başkanı kazara eşcinsel lobisine sataştı. Fakat eşcinsel lobisinin tarihinin en kuvvetli dönemlerinden geçtiğinin farkında değildi. Çok yakın zamana kadar eşcinsellik benzetmesi bile bir hakaret olarak görülüyordu. Kendisini eşcinsel bir aktöre benzeten birisini öldüren ve cezaevindeyken Müslüman olan Musevi bir vatandaşın haberleri medyada kendisine yer bulmuştu, uzak olmayan bir zamanda. Bugün de eşcinsellik toplumun önemli bir kısmı tarafından sapkınlık olarak görülüyor ve benzetilmek hakaret olarak kabul ediliyor. Fakat kuvvetli eşcinsel lobisi yavaş yavaş bu durumu ortadan kaldıracak gibi. Eşcinselliğin normal karşılanması için muazzam bir çalışma içinde bu lobi. Sosyal medyadan TV programlarına kadar her yerde eşcinsellik normal bir hadise gibi gösteriliyor. Yakında normal karşılamak, ses çıkarmamak yetmeyecek. Yüksek sesle, eşcinselliğe saygınızı deklare etmeniz gerekecek. 

Meşhur bir olaydır, Tanzimat döneminde bir Müslüman ve Hıristiyan karakolluk olurlar. Hıristiyan vatandaş, kendisine “gâvur” denmesinden şikâyetçidir. Karakol komiseri sinirlenir ve Müslüman vatandaşa çıkışır: “Efendi, bilmiyor musun artık Tanzimat var. Bundan sonra gâvura gâvur denilmeyecek.” Bu olay o zamanlardaki gayrimüslim lobisinin kuvvetini gösteriyor. Bugünün dünyasında da birini eleştirecekseniz, Diyanet işleri bile olsanız, karşıdakinin lobicilik kuvvetinin ayırdında olmanız gerekiyor. 

Dinimizin, eşcinselliği lanetlediğini hepimiz biliyoruz. Bunu vaazda söylediği için dünyayı ayağa kaldıranlar aslında lobilerinin kuvvetini göstermek istiyorlar. Gâvura gâvur demeyi yasaklayan dönemlerden geçtik, sapığa sapık demenin yasaklanacağı dönemlere gidiyoruz. Allah sonumuzu hayretsin. 

30 Nisan 2020 Net Haber Yazım

Author: mehmet
Mehmet Zeki Dinçarslan

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir